2010. február 25.

Vizes dolgok

Azt hiszem a fürdőszoba külön fejezetet igényel. Két helyiségből áll. Az elsőben van a mosdó, a rakodóhelyek és a mosógép. A másikban pedig a kád és a zuhanyzó. A zuhanyzó viszont nem zuhanytálcás, vagy a kádban van, hanem a kád mellett a falon lóg a zuhanyrózsa. Ez kicsit fura, semmi paraván, vagy kabin, olyan mintha otthon a kád mellett nekiállnék zuhanyozni. A japánok ugyanis minden nap fürdenek és hogy ne pazaroljanak túl sok vizet, ezért először lezuhanyoznak a kád mellett és már tisztán mennek be a fürdővízbe. Ezután nem engedik le a vizet, hanem a család összes tagja ebben a vízben fürdik napokig. A lakás leírásában külön ki volt emelve a víz újramelegítő funkció a kádban, most már értem hogy miért. Állítólag fürdés után letakarják a kádat, hogy ne koszolódjon, de nekünk nincsen ilyen takarónk. Meglepő módon mi nem vettük át ezt a fürdőzési szokást. Nekem az is idegen, hogy csak úgy a fürdő közepén zuhanyozzak, ezért én a kádban szoktam. Szerencsére a zuhany elér odáig. A dolognak csak egy kellemetlensége van, megnyitni, elzárni, illetve a hőfokot állítani csak úgy tudom, ha kilépek a kádból.
A másik furcsaság, hogy a mosógép teljesen hideg vízzel mos, nem melegíti fel a vizet. Nekem azt mondták, hogy előtte kézzel előmossák a ruhákat, de így nem sok értelmét látom a mosógépnek, elég lenne egy centrifuga is. Én rábeszéltem magam, hogy elég lágy a víz és jó lesz a hideg vízben mosás is és nem fárasztom magam a kézi előmosással. A szomszéd mosógépe egyébként a teraszon van valami oknál fogva. Talán mert még télen is kiteregetik a ruhákat? Helytakarékosság miatt biztosan nem, a ház még európai viszonylatban is nagynak számít.


(A gyerek nem a fürdő szerves tartozéka
A szerk.)



Egy jópofa megoldás: A WC tartály tetején lehet kezet mosni és a lefolyt víz feltölti a tartályt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése