2010. november 4.

Santa Claus is Coming to Town

Még alig volt időm kiheverni a Halloweent, de ma kora reggel ravasz kiskereskedelmi árucikk álcájában már újabb ünnepi sokk ért. Gyanútlanul, a hajnali 9 órához illő gépiességgel bementem a Starbucksba egy teára, de amikor a kezembe nyomtak egy piros karácsonyi díszítésű papírpoharat, rögtön felébredtem a reggeli melankóliámból. Felnéztem, és ugrottam is egyet hátra, mert a pult és közvetlen környezete tele volt karácsonyi dekorációkkal és céges logós karácsonyi ajándéktárgyakkal. Amikor rezignáltan leültem az egyik sarokba és felcsendült az „I’m dreaming of a white Christmas” kezdetű örökzöld, akkor már majdnem sírtam.

Otthon is utálom amikor már két hónappal karácsony előtt mindenhonnan angyalkák, Szűz Máriák néznek vissza rám és az áruházakban belegabalyodok az arany boákba amikor csak egy kiflit akarok venni. Nálam a karácsonyi szezon akkor kezdődik, amikor a rádióban először szólal meg a Last Christmas a Wham előadásában (szerintem nincs élő ember a földön, aki ne fújná kívülről ezt a számot, beleértve a civilizációtól elzárva, háborítatlanul élő afrikai törzseket is). Ez minden évben kicsit korábbi időpontban van, és mire eljön december 24, az ember már csak a túlélésre játszik.
Az hagyján hogy még csak november eleje van, de eddig azt hittem hogy Japánban, ahol a lakosság csak kis százaléka keresztény, és minden hétre jut egy buddhista vagy sintó örömünnep, a karácsony annyira nem számít trendinek. Persze a Starbucks nem éppen egy autentikus japán kévéházlánc, (amikor apa-san először járt Japánban, megbíztam hogy hozzon nekem csak úgy szuveníre valami szép japán teáscsészét. Nehéz volt lepleznem a csalódottságomat amikor beállított egy Starbucks-os teásbögrével. Végül is rá volt nyomtatva, hogy ’made in Japan’, úgyhogy nem vitatkoztam), de utána a boltban is sikerült karácsonyi zenére bevásárolnom, úgyhogy itt is beindult a karácsonyi dömping végérvényesen és visszavonhatatlanul.

Ezek után kezd az a határozott érzésem lenni, hogy teljesen felesleges volt otthon megvenni tavaly a műfenyőt és egészen Japánig hajóztatni, a karácsonyi bóvli-vásárban egy ezresért beszerzett enyhén sorjás gömbdíszekkel együtt (a sorját a gyártó egy diszkrét csillámpor réteggel igyekezett eltakarni, ami a gömbökhöz annyira nem, a padlóra hulláshoz viszont annál inkább ragaszkodik) . Úgy látszik nagyon naiv volt az az elképzelésünk is, hogy idén kimaradunk a karácsonyi reklámhadjáratból, és majd meghitt nosztalgiával, egy szolid kis könnycseppel a szemünk sarkában állítjuk fel a karácsonyfát, aminek az egész lakóközösség a csodájára fog járni.
De legalább az RTL kulubosok karácsonyi éneklését megússzuk. Ez is valami.






5 megjegyzés:

  1. Hááát, mint látszik, az ünnepek terén is Amerika. Arra vagyok kíváncsi, hogy a Mikulás létezik-e náluk, és mikor jön, dec. 5-én este, 6-ára virradóan, vagy Karácsonykor. :)

    Én szeretem a korai felhajtást, mert azonnal a Karácsony jut eszembe, és hogy nem kell már sokat aludni (mondom ezt 23 évesen), de ugyanakkor meg kicsit káromkodom is, az első elkábulásból felocsúdva, hogy mi ez? Október végén már gömbök és boák és szaloncukrok. (Nah jó, szaloncukorral már október közepén is találkoztam. :))

    VálaszTörlés
  2. @ Adrienn: Nekem egy kicsit elveszti a varázsát a karácsony ha már ilyen hamar elkezdünk rá készülni és még a csapból is ez folyik két hónapon keresztül.
    Szerintem bőven elég lenne Adventkor elkezdeni ráhangolódni a karácsonyra, az még egy szűk hónap, engem addig is rénszarvasok és télapók kíméljenek! :)

    VálaszTörlés
  3. Az a baj már mindenböl üzletet lehet csinálni.. Igy a sok ünnep el veszti a varázsát. Sok szép gicses üzletek sulkolják az agyadba hogy vásárolj!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Én nem vagyok az a tipikus nagyvásárló. Egy, nincs miből, kettő máshogy fogom fel kicsit ezt az ünnepet, három, talán környezetvédelemből is fakad, mert részben ezzel is foglalkozom.
    Mondjuk már itt az Advent a küszöbön, talán elkezdhetem a karácsonyi tea és sütemény fogyasztását. Magyarországon lassan havazik, elméletben holnap mr lesz kevéske.

    Lizzy: Felétek mi a helyzet? :) (Bár lehet, hogy az újabb bejegyzések valamelyikében írsz erről...de sebaj, azért megkérdezem. :))

    VálaszTörlés
  5. @Adrienn: Itt is kezd izmosodni a tél, bár még mindig 15 fok körül van napközben, ami nem rossz, hozzá tudnék szokni otthon is ilyen szép időhoz novemberben.

    VálaszTörlés