2010. október 15.

Öreglányok spárgában

Nekem nagyon tetszik itt Japánban, hogy az idősebbek mennyire fittek és aktívak. Sportolnak, kirándulnak, művelődnek és vannak hobbijaik, amiket talán a kelleténél kicsit komolyabban vesznek, de ettől csak még aranyosabbak. A parkok is tele vannak sétáló, kocogó idősekkel, ha kell, még az oxigén palackot is magukkal viszik. Persze ezt is japánosan csinálják, az egyik kedvencem amikor hátrafelé kocognak (ne kérdezd miért), a másik pedig amikor egy botot fognak maguk előtt két kézzel (ld. fénykép) és gyorsgyaloglás közben jobbra-balra lóbálják. Néha megállnak, csinálnak egy pár guggolást, vagy imitálnak a levegőben néhány golfütést, és kocognak tovább. - A léggitározás után egyébként a léggolfozást is be kellene vezetni a köztudatba, a japánok világelsők lennének benne. A sport szerelmesei minden lehetséges eszközt felhasználnak, a minap egy csávó konkrétan egy tollseprűt vett elő a kocsi csomagtartójából és azzal kezdett neki a léggolfozásnak az autó mellett, természetesen öltönyben.

A japánok amúgy is fiatalabbnak néznek ki a koruknál. Apa-san kollégáit pl. civilben tuti középiskolásnak néztem volna, rendesen meg is lepődtem amikor jöttek hozzánk és a várt komoly üzletemberek helyett megjelent három kamaszfiú és egy tinilány.
Ezt valószínűleg tudják is magukról, mert az egyik kedvenc foglalatosságuk, hogy a külföldieket azzal kínozzák, hogy meg kell tippelniük a társaságban mindenkinek a korát. Mivel egy tízessel legalább alul szokták becsülni a korukat, ha más nem legalább udvariasságból, a válaszokon kitűnően szórakoznak. Az emberek kora itt egyáltalán nem érzékeny téma, nem kell csodálkozni hogy ha találkozol valakivel, és a neved után mindjárt a korodra is rákérdez.

Ma testközelből is láthattam néhány szupernagyit. Ma volt ugyanis az első táncórám. Amikor bementem még csak két idősebb hölgyemény volt ott, a fiatalok később érkeztek. Gondoltam magamban ilyen társaságban el fogok aludni az órán, és megfordult a fejemben, hogy még az óra előtt lelépek. Aztán amikor a nyújtásnál a tanár után az öreglányok is spárgába(!) dobták magukat (azt nem részletezném hogy én spárga címen milyen szánalmas produkciót adtam elő), akkor már nem volt olyan nagy az önbizalmam és még sokáig keresgéltem az államat, ami minden bizonnyal nagyot koppant a földön miután leesett…
Szóval lehet hogy a táncolós résznél a csípőmozgásom gusztusosabb és a hajdobálásom is meggyőzőbb (nem semmi látvány egyébként az öreglányok tánca egy-egy romantikusabb taktusnál… képzeld el ahogy a nagymamád először köröz kettőt a csípőjével, utána kitolja a fenekét, majd érzékien végigsimítja a testét a kezével…), a nyújtásnál a mamik viszont teljesen leköröztek, úgyhogy a végén kénytelen voltam odamenni hozzájuk és elismerni a teljesítményüket. Persze hogy ne maradjak le, összeszorított fogakkal én is igyekeztem a lábamat a fejem mögé emelni és további, a fizika törvényeit meghazudtoló pozíciókat felvenni, miközben próbáltam olyan arcot vágni mintha nem lennének iszonyatos fájdalmaim. Az eredménye az lett, hogy most nagyjából meg sem tudok mozdulni, holnapra szerintem még a pislogás is fájni fog az izomláztól és valószínűleg elszakadt néhány ínszalagom is. Az öreglányok meg vígan hazabicikliztek. Tiszta égés…




7 megjegyzés:

  1. Nah ez nagyon érdekes kis beírás volt... Lehet onnan jön a lelkesedés, hogy amerikaiaknál is divat az idősek körében a sportolás. :) Nah jó, lehet nem innen ered.
    Van valami tipped arra nézve, hogy hogyan lehetséges ez a ,,fiatalon maradok örökre" állapot, mert a férfiak pl. halálra melózzák magukat, úgyhogy biztos nem a stresszmentes élet az oka.

    VálaszTörlés
  2. A nők szülés után már nem nagyon mennek vissza dolgozni (ez mondjuk kezd változni mostanában), úgyhogy nekik van idejük magukra gondolom amikor a gyerekek már nagyobbak.
    A férfiakat nem tudom, biztos jók a génjeik, de a halálra melózzák magukat dolgot is egyébként kicsit túlmisztifikálják szerintem. Nem tudom mennyire általános ez, de Apa-san cégénél például a feladatok annyira fel vannak darabolva, hogy a felelősség nulla, döntéseket nem kell hozni, tehát no stressz, és egy-egy ember munkája is sokkal kevesebb mint azt gondolnánk. Nem azért annyira elfoglaltak mert annyi munkájuk van, hanem mert a látszat a lényeg és a sok túlóra is ezt a látszatot (és persze nem kevés pluszpénzt) igyekszik fenntartani.

    VálaszTörlés
  3. Igaz nem a témához valo de jo a blogod... Mindig olvasom..:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Eszaki!
    Ilyeneket bármilyen témához írhatsz, nem fogok megsértődni :))

    VálaszTörlés
  5. Mint "régiség" különösen élveztem ezt a bejegyzést. Sejteni vélem, hogy a japánoknál a testmozgás történelmileg a kultúra része, ugye?

    Cecilia

    VálaszTörlés
  6. Szia Cecília!
    Az biztos hogy sokkal jobban beléjük van ivódva a testi és szellemi edzés idős korban mint nálunk, és ez szerintem nagyon pozitív!

    VálaszTörlés
  7. Így az elején azt írnám hogy, elnézés ha valakit sértene a megjegyzésem!!! "tisztelet a kivétel"
    Én ezt az öreges dolgot úgy
    tudom felfogni hogy:
    -öreg az aki annak képzeli magát!
    Sajnos idehaza csak öreges öregeket látunk. Pedig ha 60/70/ esetleg 80 felett is 1 picit nyitottabb lenne a mozgás,egészséges életmód felé így nem lenne hasznavehetetlen ember a Magyar. Példa képen, erőben-parkban sétálni, biciklizni,hegyi barangolás stb. De sajnos nálunk nem ez a tradíció,nálunk a gyógyszerfüggőség a tradíció !! Tömegesen állnak reggel az orvosnál mindenféle gyógyszerért és mindenféle panasszal hogy ez a baj, az a baj. Pedig csak napi 20-30 perc mozgás akár a szobában nyitott ablaknál tai chizna már az is sokat segítene!!!! És nem kellene ahhoz a fránya tablettához nyúlni ami csak tünetet kezel de nem gyógyít!!
    Ezért minden tiszteletem a japán öregeknek akik ezt felismerték és öregen is tudnak fiatalok lenni!!

    VálaszTörlés