2011. március 11.

Gyors helyzetjelentés 8.8

A téma jellege miatt inkább csak tényszerűen...

Először is, köszönöm mindenkinek aki aggódott értünk, az egész család jól van!

Itt Nagoyában körülbelül 4-es erősségű volt a rengés. Ez szerencsére nem olyan erős, ettől függetlenül nagyon ijesztő volt. Én három japánnal és magyar barátnőmmel egy japán lakásban voltam a földrengés idején kimonópróbán. Barátnőm csütörtökön érkezett hozzánk, kicsit erős kezdés volt a földrengés szegénynek mindjárt a második nap, mégis kettőnk közül ő tűnt nyugodtabbnak.

Először azt éreztük, hogy szédülünk, aztán arra lettünk figyelmesek, hogy el kezdett hullámozni az épület (furcsa volt, viszonylag lágy, hullámzó mozgás volt, mintha egy hajón lettünk volna; én azt hittem, hogy majd inkább gyorsabb, remegésszerű lesz, de biztosan több fajta is van). Amikor már a lámpa is himbálózott, akkor kérdeztem rá a japánokra hogy ez nem földrengés-e. Mondták hogy ááá tényleg, igen. Ösztönszerűen kitámasztották magukat az ajtófélfánál és figyelték a mozgást. Én először azt kérdeztem hogy hányadik emeleten vagyunk, aztán pedig folyamatosan, hogy 'Dai joubu? Dai joubu?' (Minden rendben?). Bevallom, nagyon megrémültem, a legijesztőbb az volt benne, hogy nagyon hosszan tartott (bár ilyenkor gondolom az időérzéke az embernek felmondja a szolgálatot, egy örökkévalóságnak tűnt az az egy-két perc). Aztán pedig lassan vége lett...

...A holnapi Tokyoi út lefújva.

Én csak annyit fűznék hozzá a témához, hogy le a kalappal Japán felkészültsége előtt, minden elismerésem az övék!

A tévé természetesen folyamatosan a földrengés utóhatásairól és a cunamiról tudósít, néhány bemondó védősapkában. 






10 megjegyzés:

  1. Örvendek, hogy minden rendben veletek!

    VálaszTörlés
  2. jó hallani hogy jól vagytok :)

    VálaszTörlés
  3. Már tegnap akartam írni, de szerverhibát írt az oldal...
    Örülök, hogy jól vagytok! :)
    Remélhetőleg hamar helyreáll Japánban a rend, végülis elég felkészültek voltak ahogy hallottam és a körülményekhez képest nagyon fegyelmezetten kezelték a helyzetet. Annak pedig külön örülök, hogy habár az EU-s soros elnökség miatt, de azért ment ki magyar mentőcsapat is segíteni.

    VálaszTörlés
  4. Hála égnek jól vagytok!! Jó hogy így, és csak ennyivel megúsztátok.

    VálaszTörlés
  5. Örülök én is, hogy nincs bajotok. :S Elég ijesztő lehetett... És most jön az atomreaktoros dolog is. A gyomromat ez még inkább görcsbe rándította, s nem csak azért mert ,,zöld" vagyok... :S

    VálaszTörlés
  6. Hát igen, az atomreaktor miatt van egy kis fosti, nagyon rossz ez a bizonytalanság... De a katasztrófákból és gyomorgörcsökből elég volt egy jó időre, megvolt a 15 perc hírnév, most már aztán kedves atomreaktor, tessék viselkedni!!!

    VálaszTörlés
  7. Hát,őő,izé,nem lefutott még ez a dolog,mert most nézem,hogy folyamatosan emelkednek a radioaktív szintek már Tokyoban is 20-30 szorosát mérik a normálisnak.A daiichiben meg 6 reaktorból már 3 eldurrant és a többi sem stabil!Szerintem lassan le kellene foglalni a repülőjegyeket hazafelé!De az ennyire japán már,hogy mellébeszélnek!Az atomenergetikai államtitkár is csak hebegett-habogott,nem adott egyenes válaszokat a kérdésekre,miközben egyre nagyobb a baj!Az a legnagyobb probléma,hogy az erőműnél a folyamatosan emelkedő rádióaktivitás miatt,majd lassan nem tudnak egészségkárosodás nélkül a szakemberek sem a közelébe menni,még védőfelszerelésben sem!Onnantól meg szopacs,mert az uralkodó szélirány pont a szárazföld belsejébe sodorja az"anyagot"!Helló, Csernobil!!
    B.

    VálaszTörlés
  8. Jelentem, hogy három repjegy lefoglalva vasárnapi indulással!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Lizzy, igazi élmény volt ismeretlenül is olvasni ezt a blogot. Hiányozni fog.
    Szerencsés hazautat és minden jót a jövőben!

    VálaszTörlés