2010. április 26.

Karimák

Az egy négyzetméterre jutó zenélő háztartási gépek mellett Japán a széles karimájú kalapok számában is rekorder lehet. A karimák korra, nemre, és szusibár tagságra való tekintet nélkül fertőzik meg japán embertársainkat.
Az alábbi képen az alapváltozat látható. Ezt gondolom a TB szám mellé alanyi jogon kapja minden állampolgár, nem hiszem hogy lenne olyan japán, akinek nincsen otthon legalább egy ilyen sapkája. Évekkel ezelőtt egy gyenge pillanatomban én is vettem egy ilyen sapkát szigorúan hátizsákos kiránduláskra. Egyetlen egyszer volt rajtam, és amikor Japánba költözéskor a ruhák szortírozásánál ki akartam selejtezni, apa-san rámkiáltott, hogy ki ne dobd! Japánban nagy sikere lesz. Kicsit szkeptikus voltam, de már látom milyen igaza volt.


Ennek a még többé-kevésbé vállalható modellnek aztán ezerféle alváltozata létezik. A karimák szélessége, fodrossága, mintázata nem ismer határokat. Valószínűleg egy egész iparág épül a karimás sapkák és kalapok előállítására. Nekem a kedvencem a műanyag fröccsöntött, három állásban állítható, fejre tépőzárazható változat. Ez feltehetően a sötétített autósablak és a napszemüveg kereszteződéséből jött létre. Nem tudom mennyire látszik a képen, ezt a típust Darth Vaderesen teljesen az arc elé lehet hajtani. Az ártalmas napsugarak kiszűrése mellett a gyanútlan magyar háziasszonyok ijesztgetésére is kitűnően alkalmas.



Egy szerényebb változattal mi is hozzájárultunk a karimák számának szinten tartásához.


A karimák még az óvodásokat sem kímélik…

3 megjegyzés:

  1. Helló Lizzy!

    Azért veszik fel ezeket a nagy karimájú kalapokat a nőcik,mert a szépségideál japánban a minél fehérebb bőr(olyan porcelánbabásan).Ezért csak kevés napbarnított csajszival találkozhatsz ott,mert a barna bőr(és a sötét bőrű emberek meg főleg)abszolút nem kívánatos látványnak számítanak!Kivételt csak Tokióban és ott is főleg az Akihabara és Shibuya negyedekben előforduló "mamba" csajszik jelentik,mert azokon aztán vastagon van önbarnító,de hát az egy divatirányzat.Szóval,ezért védik minden lehetséges módszerrel a fehér bőrüket,még ilyen extrém Darth Vaderesen is ha kell.

    Szia
    B.

    VálaszTörlés
  2. Az biztos hogy nagyon hatásosak a nap ellen, egyre többen veszik elő a napernyőt is, de azt hiszem én egyelőre maradok a napszemüvegnél : ).

    VálaszTörlés
  3. a barna bor az tabu,aaa nem is rasszistak,dehogy is!mamba baratcsajom nekem is van,csak barnitora havi 1 kilot kolt el,bar a lovet nemtom honnan veszi ra,biztos enkozik-(enjo kosai)-vagy valami hasonlo mert dolgozni azt nem fog soha!

    VálaszTörlés