2010. május 19.

A Mickey egeres bankkártya esete

Ma a legújabb játszótérre járós japán barátnőm megkérdezte, hogy Magyarországon mik a legnépszerűbb rajzfilmes karakterek. A kérdés felkészületlenül ért és hirtelen-hamar nem tudtam megnevezni egyetlenegy épkézláb figurát sem. Nagy nehezen kinyögtem, hogy a Micimackó (itt csak Pooh-san) viszonylag populárisnak számít a kettő és öt év közötti gyerekek körében. Láttam rajta, hogy ennél a kurta válasznál kicsit több információra vágyott, így elkezdtem magyarázkodni, hogy a kiskorú még csak nemrég múlt egyéves és bár a Micimackót ő is felismeri minden helyzetből, nem nagyon jellemző hogy kedvenc rajzfilmes karaktere legyen, szóval én sem vagyok túlzottan képben. Aztán bevallottam, hogy nálunk annyira nem divat, hogy valaki 10 éves kora után még rajzfilm figurás tolltartóval mutatkozzon nyilvánosan, 30 felett pedig már igencsak szokatlannak számít töltött káposztával megrakott Pom-Pomos ebédlődobozzal megjelenni a céges ebédlőben. Már későn, itthon jutott csak eszembe, hogy van a Hello Kitty is, ami biztosan nagyon felkapott még, mert egy csomó cuccon szoktam látni. Lányos anyukák gondolom bővebben be tudnának számolni róla, de közelebbről őt sem ismerem. Úgy érzem kicsit nyitva maradt ez a kérdés, úgyhogy lehet hogy este majd megírom neki e-mailen, hogy gondolkodtam ám és van ez a Hello Kitty figura is még, nem szeretném ha ezen múlna a barátságunk.

A fentiekről eszembe jutott, hogy amikor bankkártyát csináltattunk, megkérdezték apa-sant hogy Walt Disney-s bankkártyát kér-e, vagy sima pirosat. Bár a Mickey egeres bankkártya nagy kísértés volt, apa-san rejtélyes módon mégis a pirosat választotta. Amikor másnap mesélte a cégnél hogy igényelt bankkártyát, a kollégái első kérdés az volt, hogy milyen figura lesz rajta. Voltak is rosszalló pillantások és összeráncolt szemöldökök minden irányban, hogy mi az hogy a béna pirosat választotta amikor lehetett volna a Walt Disney-set is. Bolond külföldi!


6 megjegyzés:

  1. Helló Lizzy!

    Az tuti,hogy meg vannak őrülve a japánok a Disney-figurákért,ezért javasolnám,hogy semmiképpen se menjetek el a Tokió-i Disneyland-be ha nem akarjátok,hogy 30 évesek tapossanak el benneteket,ha feltűnik Mickey egér a színen.Csak akkor menjetek,ha szerintetek is kellemes időtöltés minimum 4-5 órát sorban állni,hogy akármelyik látványosságot vagy kisvasutat,elvarázsolt kastélyt meg tudjátok nézni,ki tudjátok próbálni.Én kapásból itteni népszerű karakternek a Thomas a kis mozdony és barátait tudnám neked mondani,a családban megőrülnek érte a fiúk,minden játékuknak,könyvnek Thomas-osnak kell lennie.Az biztos,hogy itt égő,ha egy 10 éves ilyen dolgokkal mutatkozik,legalább is nyilvánosan,még osztálytársak részéről kiközösítés és állandó cikizés is lehet a vége(tapasztalat,szintén rokonságból).Japánban meg csak kawaii a dolog,bár bizonyos életkor felett azért már ott is csak otaku-vá minősítés a jutalom,de azok már átestek a ló túloldalára.Ahogy egy haver mondaná:Óvakodj attól a 40 éves,Sailor Moon-nak öltözött faszitól!Már láttam egyébként ott komplett,minden segédeszközében,felszerelésében Hello Kitty-s Love Hotelt is,na az már tényleg extrém eset lenne itthon is,de ott egyáltalán nem!

    Szia
    B.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg a Thomas! Pedig az itt is nagy szám, sok gyereknél láttam már Thomas-os könyvet (ezek egyébként nyelvtanulásnak sem lennének rosszak ha nem lennék ilyen lusta, mert hiraganával és katakanával vannak benne a szövegek).
    Nagyon képben vagy. Sokszor voltál már Japánban? Vagy éltél is itt egy darabig?

    VálaszTörlés
  3. Helló Lizzy!

    Lám-lám annak a 400 résznyi Dragon Ball-nak volt értelme,pedig sokan mondták,hogy:Ne tedd,ne nézd,el fog sorvadni az agyad!,és most ennyi év után hasznom lett belőlük!A viccet félretéve,még soha nem jártam Japánban és jelenlegi anyagi helyzetemet nézve,soha a büdös életben nem is fogok odajutni!DE,nyitott szemmel járok,olvasgatok,japán tv adót is nézek(angolul)és él kinn egy barátom,akitől első kézből értesülök mindenféléről,ennyi.Csak hobbi szinten érdeklődöm irántuk,főleg a járműiparuk,technológiájuk érdekel,de mindenevő vagyok,olykor "felszívom" a részleteket is.Köszi az elismerést,jól esik egy kinn élőtől.Szerintem erre vágynának nálunk a japán anime-rajongók is,akik azt hiszik,hogy kinn minden fasza,rózsaszín álomvilág,őket meg "istenkirályokként" fogadnák a japók,csakhogy minden érmének két oldala van.A sötét oldalát is meg kellene látni,nem csak a "juhhéé kijutottam,mostantól császár vagyok itt"dolgokat.Aztán jönnek a pofára esések és csak néznek,hogy ott sem kolbászból van a kerítés!

    Szia
    B.

    VálaszTörlés
  4. Meg kellett gúgliznom a Dragon Ballt is és a Sailor Moont is hogy tudjam miről van szó, manga és anime témában teljesen tudatlan vagyok...:)
    Ahhoz képest hogy még nem voltál itt tényleg elég sok mindent tudsz Japánról. Remélem azért majd el tudsz jönni egyszer.
    Szerencsére ismertünk már pár japánt korábban is és apa-san már többször volt itt, úgyhogy költözéskor a 'Nincsenek illúzióink' jelmondattal jöttünk. Nem szívesen lennék japán és nem biztos hogy letelepednék itt, de így kívülállóként, határozott idejű szerződéssel nagyon lehet élvezni a dolgot.

    VálaszTörlés
  5. itt tokyoban az akihabaran foleg,de mashol is minden tele van cosplayesekkel,crossdressekkel,goth-lolitakkal,mambakkal,meg a franc se tudja mifelekkel!hello kittys szoba,majdnem minden love-hotelben van ezt elso kezbol tanusithatom!az baj hogy otthon majd minden japant kedvelo tevhitben el az itteni helyzettel kapcsolatosan.en is igy voltam,jol megszivattak.ezek itt a legjobb szineszek es koponyegforgatok akikkel valaha talalkoztam,hogy szakadnanak meg!

    VálaszTörlés
  6. Egy ilyen love hotelt most már nekem is látnom kell belülről is egyszer... Vajon csinálnak 'tárlatvezetést' oda tévedt kíváncsi külföldieknek is?

    VálaszTörlés